HTML

parkváros

A blog célja, hogy helyet adjon minden józan, előre mutató gondolkodásnak, amelyek Budapest XVIII. kerületének, vagy ahogyan már egyre többen nevezik Parkvárosnak a fejlődését szolgálják.

Az e-learning gyakorlati lehetőségei

2010.03.10. 12:44 :: robert_jordan

Dr. Mester László polgármester, országgyűlési képviselő köszöntőjében elmondta, hogy a Peststentlőrinc-Pestszentimrei Felnőttek Gimnáziuma és Továbbképző Központjának tantestülete nagy munkára vállalkozott, amikor nyolc évvel ezelőtt bizalmat szavazott a távoktatásnak. A fővárosban elsőként alkalmazta ezt a módszert a középfokú közoktatásban.

Kurdi János, a  Peststentlőrinc-Pestszentimrei Felnőttek Gimnáziuma és Továbbképző Központja igazgató-helyettese, távoktatási tagozatvezető mutatta be az intézmény távoktatási programját.    „Az élethosszig tartó tanulás korkövetelmény, de a felismerést segítő szlogen még nem tudatosult kellő mértékben, a tanulás feltételeinek biztosítása nem kap elé támogatást. A távoktatói tagozat előnyeit, rugalmas, önálló tanulás, a felnőttek időbeosztásához, magánéletéhez, munkahelyi elfoglaltságához jobban igazodó oktatásszervezést, az informatika térhódítását, a hatékonyabb tanulói támogatást – sokan elismerték, de munkát, pénzt, energiát, innovatív gondolkodást nem nagyon fektettek bele. Márpedig a távoktatás sokba kerül, hiszen a tantermen kívüli, otthoni, önálló tanuláshoz még több, még jobb tananyagok kellenek, és szükséges a folyamatos háttértámogatás. Nélkülöz az andragógus, akit fel lehet hívni, ha gond van, akivel beszélgetni lehet az otthoni gondokról, akivel fel lehet fedezni a tudás világát, akivel együttműködve a tanuló sikerélményt szerezhet a tanulásban, aki az élethosszig tartó tanuláshoz esélyt nyújt, és kifejleszti az iránta való igényt”. (Cselovszky Jenő, a Peststentlőrinc-Pestszentimrei Felnőttek Gimnáziuma igazgatója) 
E-learning az oktatásban címmel Prágai Tamás beszélt arról, hogy az e-learning egyre nagyobb szerepet játszik mind a közoktatásban, mind a vállalatok tréning gyakorlatában. Mi az oka? A kényszerítő idő- és költséghatékonyság, vagy a módszer terjedésében szerepet kapnak oktatási szempontok is? Valódi alternatíva az e-learning?
LVA- videó alapú e-learninges technológiáról tartott tájékoztatót Vörös Borisz. Az előadó arról beszélt, hogy miként tehetjük eredményesebbé tenni az oktatói munkát, és bemutatta a videó alapú előadás és az e-laerninges tartalmak módszertanilag magalapozott kombinációját. 
Rapid e-learning módszerek és eszközök  címmel tartott előadást dr. Huszár Tamás. Az információátadás, illetve az üzletmenet szempontjából kritikus tudásanyag átvitelének legalkalmasabb módszere.  Bemutatta a rapid e-laerning módszereket és eszközöket, amelyekkel néhány hét alatt online oktató program készíthető. LSI Online Nyelviskola – angol nyelv kezdőknek és haladóknak bemutatta Prágai Tamás. A nyelvoktatás számára az internet valós, angol nyelvű virtuális környezetet teremt. Hogyan tehetjük a nyelvoktatást az internet segítségével hatékonyabbá? Az LSI Online Nyelviskola oktatási módszerét mutatta be az előadó.

E-learning
Az online oktatás szükséges, mert időt, költséget, utazást spórolhatunk meg a segítségével, de csak gyakorlati kényszerűségből alkalmazzuk ezt a módszert, vagy szól más érv is alkalmazása mellett? Ez az új módszertan messzemenően kihasználja azokat a lehetőségeket, amelyeket a virtuális hálózatok „ajánlanak fel” a tanulás számára. Ez a változás, tanulásról alkotott fogalmaink átgondolására késztet. 
Éppen az egyre szélesebb körű gyakorlat teszi mind nyilvánvalóbbá az online tanulás hatékonyságát. 
A hagyományos, LMS alapú e- Learning alapú tréningek olyan területen válnak be, ahol a képzés célja jól körvonalazható, meghatározott. Ilyen egy terméktájékoztató, egy szolgáltatás vagy termék bemutatása, egy adott munkafolyamat betanítása. Ezek az oktatás fontos és hasznos területei. Az új szemléletű e- Learning valódi haszna azonban a közoktatásban várható, illetve azokon a területeken, ahol a tanulás fogalmát az élethosszig tartó tanulás fogalmával összhangban határozzuk meg. Ebben az esetben ugyanis a hangsúly az egyén a személyes motivációra tevődik, aki használja az internetet: információt gyűjt, kommunikál, levelezik, megosztja fotóit és több közösség tagja, saját tevékenységét e- Portfólióban mutatja be.
Az LSI Informatikai Oktatóközpont (www.lsi.hu) az online oktatás különböző területein tevékeny. A Rapid e-learning módszertana a „hagyományos” e-learning hatékony, sokoldalúan felhasználható eleme, saját fejlesztésű LVA rendszerünk a videó oktatásban való felhasználásra teremt lehetőséget.

LVA - A videón túl
A széles sávú internet elterjedése miatt az elmúlt tíz évben a videó rohamosan terjed a weboldalakon. Mára a videó megosztó oldalak az internetes közösség egyik fő információforrásává váltak. A videó térhódítása nem kerülte el az internetes oktatást sem. Az e-learning külön válfaja alakult ki: a v-learning, a videó támogatású oktatás. 
Az LVA az e-learning mára kiforrott technikáit egyesíti a v-learning legújabb lehetőségeivel. A videón rögzített előadás kiegészül képi és szöveges, animációs illusztrációval, definíciókkal és egyéb, a hallgatót segítő információs csomaggal. A korábbi videózás a tanulási folyamatba épül, így alaposabb a bevésődés, és különböző tudásellenőrző eszközökkel a visszacsatolás is azonnal megtörténik.
Az LVA, mint eszköz bármilyen prezentációra alkalmazható, amennyiben olyan részleteket szeretnénk bemutatni a nézőnek, amelyek túlmutatnak egy előadás keretein.

Rapid e-learning
A rapid e-learning az információátadás, illetve az üzletmenet szempontjából kritikus tudásanyag átadásának legalkalmasabb módszerét képviseli. A multimédiás e-learning anyagok könnyű és gyors fejlesztését, tudásbázisban való közzétételét lehetővé tevő ún. rapid e-learning módszer olyan eszközöket használ, amelyhez nem kell nagy informatikai tudás, a szerző a tartalomra koncentrálhat. A tanulás nem igényel külön tanfolyami időt, kisebb szabadidőkben is tanulható. A 15-20 perces tananyagok gyorsan (rapid módon) elsajátíthatók, fókuszált tudásátadást tesznek lehetővé.

 

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://parkvaros.blog.hu/api/trackback/id/1828299

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Olikincs · http://onlinepszichologia.hu 2011.02.08. 19:20:41

már csak azon kéne dolgozni hogy az online oktatással megszerzett papír is legalább annyit érjen mint egy átlagos továbbképzés, sok helyen lebecsülik az így szerzett dokumentunok értékeét

Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal

süti beállítások módosítása